maanantai 30. tammikuuta 2017

Lainaus eräästä päiväkirjasta, osa 2

" Mistä tietää, olenko minä onnellinen? Miltä onnellisuus tuntuu? Voikohan ihminen olla onnellinen eri aisoista? Vastaus tähän on kyllä.

Ihminen voi olla onnellinen eri asioista, elämäntilanteesta riippuen. Jollekin onnellisuuden tuo perhe ja ystävät, jollekin oma koti tai kasa rahaa. Jollekin onnellisuuden tuo rakkaus.

Parhaassa tilanteessa ihminen on silloin, kun hän on onnellinen pienistäkin asioista.

Toivoisin, että osaisin itse olla onnellisempi kaikesta pienestäkin. Välillä tuntuu, ettei mikään riitä. Muut ymärilläni ovat onnellisia, mutta minä en. Se tuntuu pahalta, mutta onneksi siitäkin voi päästä yli. Pitää opetella olemaan onnellinen.

Ai miksi? Koska onnellisuudesta lähtee kaikki hyvä! "

Miks mä otin tällasen tekstin tähän… Syy siihen on se, että musta tuntuu nyt tosi hyvältä. Pitkästä aikaa must tuntuu, et oon onnellinen.

Elämässä on sattunu ja tapahtunu paljon. Välillä on ollu tosi vaikeeta nähdä mitään hyvää missään. Siitä voisinkin puhua paljon. Tiedän, että myös moni mun ystävistä on kokenu paljon. Ja he tietää kyllä, miltä voi tuntua, kun ei enää hymyilytä mikään ja missään ei näe mitään hyvää.

Onneks kaikesta selviää ajan kanssa. Joskus sitä tarvitaan enemmän ja joskus vähempinkin aika riittää. Pitää kuitenkin muistaa, että jos tuntuu siltä, oo armollinen itelles. Anna itelles sitä aikaa.

Ehkä paras neuvo, mitä oon kuullu, on että pidä lähimmäiset ihmiset lähellä. Päästä ihmiset lähelle. Kerro, jos sulla on paha olla.

Mä oon kiitollinen mun perheestä ja mun ystävistä.

KIITOS! 💖👪👫👭👬


- I-M


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti